>

영화대본 해석/The Intern

The Intern 해석 #001

aggi 2022. 12. 2. 11:26

Ben의 자기소개와 인트로

The Intern 001.mp3
6.66MB

Ben: Freud said, /"Love and work. Work and love./ "That's all there is."

프로이드가 말하길,/ "사랑 그리고 일, 일 그리고 사랑" / 그게 전부다

Well, I'm retired, / and my wife is dead.

나는 은퇴 하였고, / 아내는 죽었어요

As you can imagine,/ that's given me /some time on my hands.

당신이  생각하듯 /제게 시간이 많이 생겼어요

▷ time on my hands : 손안에 시간이 있다.

My wife's been gone for three and a half years.

아내가 떠난지 3년하고 반이 지났어요

I miss her in every way. / And retirement?

아내가 여러모로 그립습니다. / 은퇴요?

▷ in every way : 여러모로

That is an ongoing, / relentless effort in creativity.

계속 진행중이죠 / 창의성에 대한 끊임없는 노력입니다.

At first, / I admit I enjoyed the novelty of it. / Sort of felt like I was playing hooky.

처음엔, / 인정해요 그것의 참신함을 즐겼다는 것을 / 마치 제가 농땡이 치는 것 같았어요.

I used all the miles / I'd saved / and traveled the globe.

나의 모든 마일리지를 사용했어요 / 내가 적립했던 / 전 세계를 여행했어요.

The problem was, / no matter where I went, / as soon as I got home, / the nowhere-to-be thing hit me / like a ton of bricks.

문제는 / 내가 어디를 갔든 / 집에 돌아오는 순간 / 어디에도 있을 곳이 없다는 생각이 들어요 / 1톤의 벽돌처럼

I realized / the key to this whole deal was / to keep moving.

저는 깨달았죠 / 모든 거래의 열쇠는 / 계속 움직이는 것이라는 걸

Get up, / get out of the house, / and go / somewhere. Anywhere.

일어나면 / 집밖으로 나가는 거예요 / 그리고 가는 거에요 / 어디든지요

Come rain or shine, / I'm at my Starbucks by 7:15.
비가 오나 맑거나 / 7:15이면 나의 스타벅스에 있어요

- Excuse me, mind if we join you here?

실례합니다, 합석해도 될까요?
- Hey, how are ya?
Ben: Can't explain it, / but it makes me / feel part of something.

설명할수 없지만 / 그러나 이건 나를 만들어요 / 뭔가 구성원이 된것 같이

Ben: How do I spend the rest of my days? / You name it. / Golf, books, movies, pinochle. 

어떻게 남은 날들을 보내냐구요 / 뭐 든지 이야기 해보세요 / 골프, 독서, 영화감상, 카드놀이

Tried yoga, learned to cook, bought some plants, took classes in Mandarin.

요가도 시도해보고  요리도 배웠고 식물도 가꿔보고 북경어 수업도 들었죠

Xiang xin wo, wo shen me dou shiguo le. Translation, "Believe me, I've tried everything."

번역하자면 나를 믿어요 모든걸 시도해 봤어요

And then, of course, there are the funerals.

그리고, 물론, 장례식이 있어요


So many more / than I could imagine.

훨씬 많아요 / 내가 상상했던 것보다

The only traveling / I do these days / is out to San Diego / to visit my son and his family.

유일한 여행은 / 요즘 내가하는 / 샌디에고에 가는 것 / 아들과 그의 가족을 만나러

They're great. I love 'em to pieces.

그들은 훌륭하고 나는 그들을 사랑해요

But to be honest, / I think I probably relied on them way / more than I should.

하지만 솔직히 / 내가 지나치게 의존했던것 같아요 / 내가 해야할 것 보다 더 많이요

Don't get me wrong, / I'm not an unhappy person.

오해하지 마세요 / 나는 불행한 사람이 아닙니다.

Quite the contrary.

완전히 정반대죠

I just know there's a hole in my life, / and I need to fill it. Soon.

인생에 빈 구멍이 있고 / 그걸 채워야 해요

 

If this was helpful please click '공감' ~~

'영화대본 해석 > The Intern' 카테고리의 다른 글

The Intern 해석 #005  (2) 2023.01.05
The Intern 해석 #004  (0) 2022.12.14
The Intern 해석 #003  (0) 2022.12.04
The Intern 해석 #002  (0) 2022.12.03
The Intern 영화 대본  (11) 2022.08.18